Produkter

Jag använder Dermalogica & Nannic

 

dermalogica-logotype-pms-431c-200x29

 

 

Dermalogica innehåller endast naturliga ingredienser så som eteriska oljor och extrakt och är därför fria från allergiframkallande lanolin, artificiella färg- och parfymämnen, tilltäppande mineraloljor och inte heller uttorkande SD-alkohol.

Okomplicerade men  kraftfulla produkter i enkla, smarta förpackningar som gör Dermalogica till det självklara valet för mig som utbildad hudterapeut.

Nedan är ett urval av de populäraste produkterna men jag har ofta det mesta på lager.
Kom in för en kostnadsfri konsultation/hudanalys vid köp av en produkt.

 

Dermalogica grundades i Los Angeles 1986 av Jane och Raymond Wurwand, vilka tre år tidigare även startade The International Dermal Institute, världens ledande vidareutbildningscenter för hud- och kroppsterapeuter. Efter det att Jane konstaterat att inget existerande hudvårdsmärke kunde uppfylla hennes och institutets krav på optimal hudvård skapades Dermalogica. Idag utvecklas alla Dermalogicas produkter av The International Dermal Institute med hjälp av expertis från skolornas världsomspännande nätverk av instruktörer.

 

 

 

Nannic Cleansing concept är en komplett serie för professionell och skonsam rengöring av huden. Nannic har tagit fram ett unikt koncept med rena och naturliga produkter som är noga anpassade för hudens naturliga balans.

Nannic forskat fram och utvecklat revolut​​ionerande högkoncentrerade serum som med fördel appliceras under ditt specifika serum-in-cream.

Nannic serum-in-cream technology har en tillsats av mycket höga koncentrationer av mångsidiga aktiva ämnen, som avges i hudens hydro-lipidmembran. De olika verksamma komponenterna samarbetar i synergi, vilket förstärker resultatet. En kräm som skyddar och återfuktar huden, tack vare den cellidentiska basen. De aktiva komponenterna från serumet i hög koncentration tränger djupt ner i epidermis. Nannic´s unikt utvecklad serum-in-cream formula har exakt rätt hudidentisk ”hydro-lipid”-förhållande.

Nannic Sverige är ett svenskt familjeföretag som grundades 1991 av Ann Sundqvist som än i dag driver bolaget. Företaget innehar agenturen i Sverige för det internationella hudvårdsmärket Nannic som distribueras i över 38 länder. Produkterna produceras i Belgien av Nannic International som årligen lanserar nya unika världsnyheter. Nannic International är ett framgångsrikt familjeföretag i tredje generationen som bedriver sin verksamhet i Antwerpen, där både forskning, utveckling och paketering bedrivs. Nannic Sverige har en mycket spännande och innovativ produktportfölj och har sedan starten med framgång byggt upp ett givande samarbete med ca 500 hudvårdssalonger, kliniker och Spaanläggningar runt om i landet. Närmare 310 av dessa kunder har det koncept som blivit Nannic Sveriges stora genombrott – NBE behandlingar.